dinsdag 14 juli 2009

Klimt


Met grote ogen kijkt ze me aan van tussen de rosse gloed van haar haren, versierd met een guirlande bloemen. Op die bloemen na is ze naakt. Haar gezicht is bleek en smal, in contrast tot haar weids uitdijende buik. Ze is hoogzwanger. Ze doet me denken aan een foto die een vriend me meer dan twintig jaar geleden van zijn schoonmoeder liet zien. Ze nam dezelfde pose aan, in profiel, het hoofd naar het oog van de fotograaf toegewend, de armen onder de kleine borsten en boven de ballonvormige buik gevouwen, die enkel getorst werd door een gewichtloos toefje rossig schaamhaar. Het is het schilderij "De Hoop" van Gustav Klimt, in de National Gallery of Canada. Boven haar hoofd grijnst een doodskop, reeds hopend op de oogst van haar ongeboren vrucht. Vraagt ze me om bescherming?
Terwijl ik haar boodschap tracht te doorgronden, voel ik de aanwezigheid van een vrouw naast me.
Vijf jaren later. Een ander museum. Galleria Nazionale d'Arte Moderna in Rome. Weeral een schilderij van Klimt : de drie seizoenen van de vrouw. Een oudere vrouw staat in profiel naar me toegedraaid. Haar huid is vaal, haar borsten hangen als uitgedroogde zakken tegen haar buik aan. Ze laat het hoofd verslagen hangen en houdt haar hand voor haar gezicht. Op de voorgrond staat een mooie jonge vrouw. Haar tepels en haar wangen blozen, haar haren zijn ros en met bloemen doorvlochten net als bij die vrouw uit dat andere schilderij. In tegenstelling tot haar ziet ze me echter niet. Haar gesloten ogen hebben slechts oog voor het kind dat ze in haar armen heeft en tegen haar lichaam aanvleit.
Naast me voel ik de aanwezigheid van een vrouw. Net als ik kijkt ze naar het doek. Onwillekeurig strekt ze haar arm uit naar me alsof ze bij mij bescherming wil vinden tegen haar eigen vergankelijkheid en tegen het verval van die oude vrouw. Haar vingertoppen raken de mijne. Het contact is elektrificerend. Onze vingers verstrengelen zich.
De museummuren wijken voor die van haar slaapkamer. Het mozaïekpatroon van haar kleed glijdt over haar schouders en herstelt de éénheid van haar lichaam. Ze is zo mooi als een schilderij. "Ssst" drukt ze een vinger tegen mijn lippen als ik haar in armen wil nemen. "Mijn dochtertje slaapt hiernaast". Toch kan ze een kreun niet onderdrukken wanneer ik voor haar door de knieën ga en een kus op haar rossig poesje plant. Ik neem haar billen in mijn handen en begin gretig de honig uit de ruiker van haar geslacht te likken. Met vlakke handen duwt ze op mijn voorhoofd zodat mijn kop achterover kantelt. De druk doet pijn aan mijn halsspieren. In die houding kan ik enkel nog met de tip van mijn tong bij haar kutje en bij haar klit. Mijn ogen kijken straal in de hare terwijl mijn tong naar haar uithaalt. Ik heb een hand tussen haar benen gebracht. De middelvinger masseer ik geleidelijk voorbij haar weerspannige kringspier, ondertussen haar gezwollen schaamlippen knedend met mijn duim. Ze is er blijkbaar hard aan toe want na enkele minuten reeds spuit haar kutje een kleverig straal geil in de geul van mijn tong. Haar orgasme is echter al even spoedig over als het gekomen is. Nauwelijks heb ik haar sappen doorgeslikt of ze maakt zich van me los en laat zich op het bed vallen.
Snel kleed ik me uit en kom naast haar liggen, mijn naakte lichaam tegen het hare aanduwend. Onmiddellijk laat ze zich op haar rug rollen en trekt me boven op zich. "Kom snel", hijgt ze terwijl haar satijnen benen rond mijn middel weeft. "Het is al vijf jaar geleden". In één beweging penetreer ik haar terwijl ik haar kreet van wellust smoor met mijn mond. Haar ongeduld overkomt me. Haar bekken zet zich in beweging. Met de druk van haar dijen geeft ze het tempo aan waarin ze wil geneukt worden. Nu eens langzaam met diepe stotende bewegingen, nu eens roterend, dan weer keihard, mijn pik een wig die ze in zich dreef. Ze legde haar benen nog hoger, tegen mijn schouders aan. Ik haak de binnenkant van mijn ellebogen in haar knieholtes en duw haar dijen nog hoger zodat haar enkels zich kruisen in mijn nek en haar billen zich lichtjes losmaakten van de lakens.
Haar handen streelden ongedurig over mijn schouderbladen en mijn rug, en klemmen zich tenslotte hard in mijn billen, erop duwend om me nog verder in zich te hebben. Ik voel hoe het plezier naar de punt van mijn pik aangezogen werd, naar mijn eikel. Ik kan het niet lang meer houden. Plots veert ze op. Haar rug kromt zich zo sterk dat ik een ogenblik vrees dat ze doormidden gaat breken. En opnieuw komt ze klaar. Bevrijd ejaculeer ik in de tunnel van haar orgasme.
Uiterst bevredigd en bezweet liggen we in elkanders armen als plotseling de deur openzwaait. In de opening tekent zich een kindergestalte af. "Mama" roept ze voor ze op kordate kindervoetjes naar het bed toe rent. En dan, wanneer ze mij naast haar naakte lichaam van haar moeder ziet liggen "Papa?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten